Hybridní elekromobil

Štítky: , ,

Dobrý den!

Mým nápadem je stavba hybridního elektromobilu s pohonem všech kol a výkonem motoru 100 – 200 kW, je možné i více, 500 až 800 Nm kroutícího momentu a dojezd na 50l nádrž až 2000 km a více. Jak toho dosáhnout?

1) Asynchronní elektromotor s novou patentovanou technologií spojených vinutí. „Hvězda“ a „trojúhelník“ jsou spojeny v jednom motoru. To dává hodně výhod oproti standardnímu elektromotoru. Například 3kW standardní elektromotor po přestavbě (navinutí) může mít výkon 60 – 80 kW se standardním chlazením. Bylo to již vyzkoušeno.
2) Malá baterie 15 – 20 kWh LiFePO4 nám nabízí nejen nízkou cenu, ale také možnost na krátkých cestách (cca 150 km) jezdit jenom na elektřinu. Po vybití je možnost nabíjení ze zásuvky, jako u standardního elektromobilu.

3) Alternátor 20 – 30 kW od motoru vnitřního spalování s výkonem pouze 40 – 50 kW. Jako motor bych osobně volil proudový turbovrtulový motor nízkých otáček. Výhodou kromě nízké hmotnosti je fakt, že tento typ motoru nevyžaduje pravidelný servis, nemá mázaní olejem a může fungovat na jakémkoliv palivu – benzínu, naftě i LPG. Nejvhodnějším palivem by pro tento motor byl vodík, který vykazuje nulové emise, jsou s ním však určité obtížnosti. Alternátor může nabíjet baterie na dlouhých cestách, tím je umožněno ujet vzdálenost až několik tisíc kilometrů.

Elektromobil má rád městský provoz a kolony, které jsou běžnou součástí našeho života. Spotřeba energií je v takovém provozu minimální. Energie, kterou elektromobil vydá při zrychlení, se vrátí zpět při brždění. To nám dává možnost téměř nevyužívat klasické brzdy a měnit brzdové kotouče a destičky jednou za 300 000 km. To znamená minimum nákladů na servis oproti bežným automobilům, nemluvě o stránce ekologické.
Teoreticky je možné takové první auto postavit během několika měsíců až jednoho roku na základě už vyrobené karoserie a součástek, což usnadňuje papírovou část projektu.
V tuto chvíli mluvíme jen o výrobě jednoho či dvou aut jako ukázku technologie a myšlenky pro investrory, kteří dokáží financovat úplně nové auto s toutéž technologií a sériovou výrobu. Tento projekt je také zaměřený na podporu ekologie, na což se dá v dnešní době zajistit velmi dobré dotace z evropských fondů. Jako další možnost vidím získání investic z crowdfundingových kampaní jako například kickstarter.com, boomstarter.com, nebo česká verze startovac.cz.
Na tento projekt hledám investora a partnera, který je schopen zainvestovat 1 000 000 Kč za 50% podíl v projektu. V případě úspěchu a získání velkých investic mu bude tento 1 mil Kč vrácen.  Je to možnost pro investora stát se součástí velkého projektu a být společníkem možná velkého autokoncernu.

Jako další možnost se tento technologický postup dá využít pro přestavbu stávajících vozů na hybridní elektromobil, nebo na výrobu a prodej nových druhů asynchronních elektromotorů pro průmysl. Jenom pro informaci, tento typ elektromotoru využívá 80 % strojů na světě.

Jako podnikatel jsem si vědom, že největším problémem může být samotná realizace myšlenky. Miluji auta a techniku od dětství. Je mi 27 let a jsem majitelem autoservisu v Brně o rozloze 600 m2. Autoservis se jmenuje RES Motors a realizaci tohoto projektu můžete najít na stránkách www.res-motors.cz.  Mimo jiné se věnuji tvorbě webových stránek, marketingem a zvýšení tržeb podniků.

Kontak:
tel: 732 214 999
e-mail: george0790@gmail.com

Děkuji!

Napsat komentář

Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>