Nápad na podnikání dovoz nových aut z ciziny

od čtenáře martas

Přemýšlím, podle mého názoru nad zajímavým, podnikatelském záměrem. Od kamarádů co navštívili severské země (především Norsko) vím, že nové Škody (především model Octavia II a Superb) se tam prodávájí cca. o 100 000 Kč,- levněji jako u nás.

Rád bych začal podnikat v tom, že bych nakupoval nové Škody v Norsku, vozil je k nám a prodával s jistou marží v tuzemsku, ale i tak výrazně levněji jak v tuzemské autorizované prodejně Škoda..lákadlo pro českého zákazníka. Moje otázka zní, je to reálné? Má s tím někdo zkušenosti? Co všechno by to obnášelo, co se týče např. legislativy? Jak by to bylo se záručními opravami? Musely by probíhat v Norsku, nebo v rámci autorizované servisní sítě Škoda i u nás?

Předem díky za názory.

Počet komentářů: 21

 

pepperos

25.7.2008

To ej dobry. Takze skodovka to vozi do svedska a ty jim to budes zase brat zpet? Zajimalo by me, zda by se vyplatilo clo, dph a dlasi veci, ktery se musi na celnici zaplatit.
Mam dojem, ze by se tohle nevyplatilo.
jinak můžeš dát příklad ceny v norsku o 100000 levnější? To je opravdu dost. Slyšel jsem, že se rozdíl pohybuje (ne konkrétně v norsku, ale všeobecně v jiných státech EU) okolo 20000 až 30000 Kč.

 

Markéta

26.7.2008

Myšlenka je to pěkná, nic méně chtěla bych vědět konrétní nabídku. Uvažuji o koupi Octavie, jinými slovy mi sděl někdy na internetu Octavie typ XXX ve výbavě Y stojí v CR 560 000kč a za kolik ji jste schopni dovést Vy. Pak by mně zajímalo jak to bude s leasingem, když ho budu chtít a také se zárukou ? pokud uděláš pěkné stránky a podáš důvěryhodné informace sama bych o tom přemýšlela.

 

Karel

26.7.2008

Souhlasim s postem od Markéty je to tak. Chce to konkrétni možnost srovnání a výběru, možná že protože to nikdo nenabídl tak nic takového není. Chce si dát práci s tím to vše zjistit.

 

welch

28.7.2008

Napad se mi libi, mne osobne by zajímalo jak se resi zaruka a leasing – souhlasim s podporou webu, tedy nejakeho trde nabidkoveho portalu.

 

Stephan

30.7.2008

Dobry napad. Bohuzel se domnivam ze to nebude moc rentabilni. Zisk budes mit cca 20-30tis coz neni moc vzhledem k namaze. Dalo by se ale vymyslet nekolik ,,klicek,, jak kupovat za ,,norske,, ceny od distributora, ale auta by Skandinavii vubec nenavstivila. Kazdopadne je to beh na dlouhou trat s potrebou nemaleho kapitalu. Se zarukou ani s leasingem tu problem neni, nemaly problem vidim v rychlosti a nakladech dodani vozu dle pozadavku zakaznika. Neznam cekaci doby u automobilek, ale s papirovym prevodem a prevozem vozu do CR se rozhodne prodlouzi. Jinak dle posilujici koruny skvely napad, ja osobne bych do toho asi nesel…

 

Helin

6.8.2008

Dívali jsme se, jak se pohybují ceny aut v USA – asi bych tam jezdila lepším než Ford Focus, i když to je dobrý auti… Ale neznám clo atd., tak by to možná za zjištění stálo…

 

Tom

11.8.2008

Ahoj lidi, nápad to není špatný (myslím auta z USA), ale je třeba jej pojmout trochu marketingově 🙂
Je třeba sem tahat auta, která jsou na českém, resp. evropském trhu běžná. Pak úprava dle evropských norem vyjde max. do 50tis. Když zvážíte rozdíl v pořizovací ceně, tak to může být hodně zajímavé. Především, když máte kontakt na poláky, kteří to sem tahají v kontejnerech za cca. tisíc dolarů.
Co vy na to?

 

atto55

16.9.2008

pro pepperos: nevim jak jsi to myslel ale norsko NENÍ členskou zemí EU.

dále jsem zjišťoval celní poplatky a clo pro dovoz nového auta s benzínovým motorem o obsahu 1500 – 3000 cm3 konkrétně z norska činí 10% z pořicovací ceny auta( z norské ceny)
a dále musíte započítat 19% dph v CR to znamená , že škoda oktavia typu xxx s vybavou y
je k pořízení v cr za cca 560 000, v norsku za cca 460 000 + 10% clo +19% dph
= cca 602 000. a to nepočítám náklady na dopravu.

 

Mira

25.9.2008

Ahoj, nevím jak je to ve státech unie ale v jednom seriózním internetovém magazínu, jsem zjistil, že nejlevnější Octavie se dá pořídít v Turecku a to přibližně za dvě třetiny ceny, clo a přeprava dělá cca 50-100 tisíc dle ceny vozu. Mrkni na to, je to zajímavý…

 

Marcel

8.10.2008

Zdravím. Jako pokud by je koupil tam a prodal zde, tak asi těžko půjde leasing. A dřív nebo později by ho vzal některý z velkých dodavatelů přes prsty. Tohle lze dělat tak, že se nakoupí ojetiny v bazarech, ale ne nové. Jistě nejsi první, koho to napadlo, ale byl bys mezi prvními, který tohle zkusí. Já bych do toho rozhodně nešel 🙁

 

petr

12.11.2008

zaruka by nebil problem kdyby byl v norsku udelanej predprodejni servis tak pak uz je jendno u ktereho dilera by se provadely zarucni prohlidky a opravy. a leasing by nemel byt problem kdyš kde vzot leasing na oleje auto doveze tak proc by neslo vzit na nove.

 

tom

1.12.2008

Byl jsem minuly rok asi 5 mesicu ve finsku. protoze se hodne zajimam o auta a hlavne o jejich ceny, obesel jsem si nekolik autobazaru a sledoval vyvoj cen bazaroveho zbozi. Nevim kde si vzal to, ze octavky jsou tam o 100000 levnejsi 🙂 Co jsem j zaznamenal tak dieselova oktavka z roku 2003 te tam vyjde stejne jak u nas nova:) Nicmene napad to neni spatny – ale rozhodne nedovazet ze severskych zemi. Treba rakousko (wv, audi..) nebo francie (citroeny a peugeoty) by se mozna vyplatilo.

 

PAVEL VALEŠ

7.12.2008

DO TOHO BYCH NEŠEL SE ZÁRUKOU BY BYL VELKÝ PROBLÉM A CO HLAVNĚ PRODEJ AUT RAPIDNĚ KLESL.

 

luke

2.2.2009

borci to vozej bouraný z dánska,jsou rádi když maj 30tis na aute(spravený),to je na nic,není to tak dávno co denní tisk řešil přesně toto že v dansku ne norsku jsou fakt o kilo levnější nej v cele eu a kdekoliv.stojí za to si to tam koupit pro sebe jinak ne a octavka v turecku je levnejsi protože je bez katalyzátoru nebo ma nakej levnejsi a tak je to vtom autě o všem

 

vasek

24.7.2009

Rád bych vedel kdo je bude kupovat kdyz tonikco nechce a ver mi vím o cem mluvím
zapomen na to kupuj tam radsi lososi

 

simau

7.1.2010

No to jste se asi musel splest, v naopak v Norsku jsou auta dvakrat drazsi. Pri registraci aut se plati velke poplatky ktere stoji stejne jak auto samotne. Mozna u drazsich aut to vyjde o neco mene, ale i tak.ja jsem V Cesku zaplatila za Skoda Octavia tour 330000 a tady prez 300 000  za registraci. A to me vyslo levneji nez bych to auto koupila tady.

 

JM

8.6.2011

Dobrý den.
Reimport automobilů je v EU běžným podnikáním. Šel bych do toho. Buhužel mám jen omezené prostory. S legislativou mám zkušenosti. Nelze to ale dělat sám, je zapotřebí min. 2 lidi. Nemusí to být zrovna společníci, ale sám to člověk nezvládne.

 

waltr1

19.9.2011

je faktem že z nemec se da vozit mnohemlevneji  dotace statu je tam velka a nemci na ni umi vydelat prodejem noveho vozu rozdil je i 200000kc je to stat eu a neni daleko servis je tady možny a jazykova bariera taky neni tak velka jako v norsku nebo madarsku

 

JM

8.6.2011

Ještě bych se chtěl ostatních zeptat. Mám totiž takovou obavu. Koupili by jste si úplně nové autao na prodejním plácku v autoazaru tj. ne v autosalonu?  Jinak záruka, financování, servis atd. bez problémů, ale to, že takový dovozce nemá prodejnu působí trochu nedůvěryhodně. Napiště svůj názor. Máte důvěru si takto koupit úplně NOVY vůz ?  Kdyby to byl vůz předváděcí nebo např. s předčasně ukončeným leasingem, stáří max. 1 rok, to by bylo jiné.

 

waltr1

22.9.2011

no ačka taky prodavaji nova autaod lizařu z madarska nebo niderlandu  a jde to

 

Mája

3.10.2011

Dovážim auta a tak vim že koupě nových aut v zahraničí je nerealná jelikož oni nemužou prodat nové auto na export! jediný jak se to dá "obejít" je to že koupíš nějakou předváděčku.

Napsat komentář

Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>