Tip na knihu o podníkání – Karakoe kapitalismus
Štítky: knihy, literatura o podnikani, podnikání
nenapodobujte ! V businessu vítězí odlišnost
napsal : Kjell a Nordsröm a Jonas Ridderstrale
Jedná se o knihu v které autoři nahlíží na naší dobu z hlediska podnikání a příležitostí. Uvádějí v několika tématech změny, nápady a doporučení pro podnikáni v dnešní době. Je to skvělá kniha plná inspirace a brilantních myšlenek uvedených v souvislostech. Knihu nezbývá než rozhodně doporučit.
Zajímavé body a témta v knize, faktory ovlivňující podnikání :
1.Rychlost a změny
Vše se mění v dnešní době velmi rychle, kdo chce uspět, musí proto reagovat velmi rychle a být připraven na neustále změny podnikání.
2.Komunity a malé trhy
Díky internetu dochází k budování komunit a tím se vytváří malé trhy, které lze efektivně využít dle jejich zaměření – mají velká potencionál.
3.Přetlak – nadbytek výrobků a služeb
Žijeme v době nadbytku. Na trhu je obrovský přetlak služeb a výrobků, konkurence je proto stále silnější, je třeba hledat další trhy, nebo si nejlépe vytvářet své. Díky přetlaku nabídky, autoři předpovídají, že jedna z neperspetivnějších oblastí pro podníkání bude reklama. Potřeba zvýraznit se, bude nadále stoupat a to ve všech oblastech.
4.Odliš se !
Pravidlo bussinesu dnešní doby dle autorů zní – nanapodobovat, odlišit se ! a ještě jednou odlišit, tedy uniknout z šedi průměru a silné konkurence. Heslo autoru zní „buď budu napodobovat jiné, nebo si vytvořím vlastní budoucnost“. Je lepší selhat v originalitě, jak uspět v nápodobenině.
5.Dělat věci jednoduše a jinak
Pokud vezmeme již funkční model (jeho napodobení) přinést ho na trh v novém světle ! V jednoduchosti je dokonalost.
6.Zdokonalovat se v dokonalosti
Zdokonalovat se tam, kde je firma či osoba silná, nikoliv v tom jak se udává kde jsou rezervy či nedostatky.
7. Experimentuj, nebo zahyň
Prvotním úkolem není zdokonalovat známé, ale vytvářet neznámé a nevídané. Vytvářet nové výrobky a služby mimo známé či racionálně považované oblasti.
8.Výjmečnost a odlišení nabídky od konkurence
Úspěšné modely přicházejí s nesrovanatelně jedinečným a výhodným balíčkem, směsí schopností a aktivit, které není konkurence schopna nabídnout. Jak toho dosáhnout ? To je otázka na kterou bychom si měli odpovědět.
9.Využijte nálad, emocí a pocitů pro prodej Vašich výrobků služeb – dejte lidem zážitky
Lidé se snaží nakupovat a rozhodovat racionálně, ale emoce je to co ve většině případů opravdu rozhodne ! Vytvořte tedy ve Vašem bussinesu emoce pro Vaše zákazníky, ať Vaší službu či výrobek chtějí ať po něm šílí.
10.Budujte značku
Lidé tonou v oceánu nabídek a reklam, je stále težší si vybrat. Vybudujte a prosazujte na trhu silnou značku. Značka musí mít svů j příběh a svoji odlišnost, jednoduše a silně emotivně prokazatelnou.
Motto na závěr :
– úspěch jednotlivce je doprovázen minimálním egem. Vzdejte se svého ega ve prospěch druhých
– ti co se zaměřují na vydělávání peněz za každou cenu, nebudou z dlouhodobé perspektivy úspěšní. Pro úspěšné, jsou peníze vedlejším produktem.
– mít mysl otevřenou a hledat nápady z jiných oborů
1 komentář
Vladimír Přichystal
Mně zaujala knížka Rozhovory s milionáři, kterou určitě stojí za to si přečíst. Knížka je skvělou motivací do práce tedy do podnikání. A protože knížku chci doporučovat dál, rozhodl jsem se tuto knížku a pár dalších začít prodávat na moudreknihy.cz.