Podnikání a kamarádství – neporušujte firemní procesy

Štítky: ,

Při podnikání se dostanete do situace, kdy své služby nabídnete nebo využijete služeb svých kamarádů. Podnikám již něco přes dva roky v oblasti internetového marketingu a poslední zkušenosti s kamarády, mně utvrzují v tom, že je třeba chovat se k nim jako ke standardním dodavatelům či zákazníkům.

Vztah kdy kamarád je dodavatel
Potřeboval jsem udělat grafické práce – přeci zakázku nedám cizímu – mám kamaráda grafika  … a výsledek ? dva měsíce čekám na dokončení zakázky. Každý týden u „piva“ urguji kdy to doděláš – odpověd „jasně tento týden“ …
Porušil jsem proces objednávek služeb v naší firmě. Tedy závazná objednávka s dohodnutým termínem a dohodnutou cenou.

Vztah kdy kamarádí jsou zákazníci
Řešil jsem analýzů klíčových slov a návrh rozložení portfólia webových prezentaci pro firmu v niž IT vede kamarád. Chyba první – dohodli jsme cenu ústně a v emailech. Po realizaci zakázky jsem udělal fakturu, která tam ležela více než měsíc a následně jsem fakturu musel předělávat kvůli datu.
Opět jsem porušil firemní proces, kdy vystavujeme zákaznímků nabídku, následně závazná objednávka a realizace probíhá, až po připsání platby na účet.

Zlobit se mohu jen na sebe, že jsem porušil s dobrým úmyslem firemní procesy. Závěr tedy je – kamarádi buďme, ale firemní procesy dodržujme.

Jaký vztah při podnikání s kamarády používate Vy , pravidla či domluvu …

Napsat komentář

Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>