Tip na knihu o podníkání – Karakoe kapitalismus

Štítky: , ,

nenapodobujte ! V businessu vítězí odlišnost
napsal : Kjell a Nordsröm a Jonas Ridderstrale

Jedná se o knihu v které autoři nahlíží na naší dobu z hlediska podnikání a příležitostí. Uvádějí v několika tématech změny, nápady a doporučení pro podnikáni v dnešní době. Je to skvělá kniha plná inspirace a brilantních myšlenek uvedených v souvislostech. Knihu nezbývá než rozhodně doporučit.

Zajímavé body a témta v knize, faktory ovlivňující podnikání : 
 

1.Rychlost a změny
Vše se mění v dnešní době velmi rychle, kdo chce uspět, musí proto reagovat velmi rychle a být připraven na neustále změny podnikání.

2.Komunity a malé trhy
Díky internetu dochází k budování komunit a tím se vytváří malé trhy, které lze efektivně využít dle jejich zaměření – mají velká potencionál.

3.Přetlak – nadbytek výrobků a služeb
Žijeme v době nadbytku. Na trhu je obrovský přetlak služeb a výrobků, konkurence je proto stále silnější, je třeba hledat další trhy, nebo si nejlépe vytvářet své. Díky přetlaku nabídky, autoři předpovídají, že jedna z neperspetivnějších oblastí pro podníkání bude reklama. Potřeba zvýraznit se, bude nadále stoupat a to ve všech oblastech.

4.Odliš se !
Pravidlo bussinesu dnešní doby dle autorů zní – nanapodobovat, odlišit se ! a ještě jednou odlišit, tedy uniknout z šedi průměru a silné konkurence. Heslo autoru zní „buď budu napodobovat jiné, nebo si vytvořím vlastní budoucnost“. Je lepší selhat v originalitě, jak uspět v nápodobenině.

5.Dělat věci jednoduše a jinak
Pokud vezmeme již funkční model (jeho napodobení) přinést ho na trh v novém světle ! V jednoduchosti je dokonalost.

6.Zdokonalovat se v dokonalosti
Zdokonalovat se tam, kde je firma či osoba silná, nikoliv v tom jak se udává kde jsou rezervy či nedostatky.

7. Experimentuj, nebo zahyň
Prvotním úkolem není zdokonalovat známé, ale vytvářet neznámé a nevídané. Vytvářet nové výrobky a služby mimo známé či racionálně považované oblasti.

8.Výjmečnost a odlišení nabídky od konkurence
Úspěšné modely přicházejí s nesrovanatelně jedinečným a výhodným balíčkem, směsí schopností a aktivit, které není konkurence schopna nabídnout. Jak toho dosáhnout ? To je otázka na kterou bychom si měli odpovědět.

9.Využijte nálad, emocí a pocitů pro prodej Vašich výrobků služeb – dejte lidem zážitky
Lidé se snaží nakupovat a rozhodovat racionálně, ale emoce je to co ve většině případů opravdu rozhodne ! Vytvořte tedy ve Vašem bussinesu emoce pro Vaše zákazníky, ať Vaší službu či výrobek chtějí ať po něm šílí.

10.Budujte značku
Lidé tonou v oceánu nabídek a reklam, je stále težší si vybrat. Vybudujte a prosazujte na trhu silnou značku. Značka musí mít svů j příběh a svoji odlišnost, jednoduše a silně emotivně prokazatelnou.

Motto na závěr :

– úspěch jednotlivce je doprovázen minimálním egem. Vzdejte se svého ega ve prospěch druhých

– ti co se zaměřují na vydělávání peněz za každou cenu, nebudou z dlouhodobé perspektivy úspěšní. Pro úspěšné, jsou peníze vedlejším produktem.

– mít mysl otevřenou a hledat nápady z jiných oborů

 

 

1 komentář

 

Vladimír Přichystal

12.2.2009

Mně zaujala knížka Rozhovory s milionáři, kterou určitě stojí za to si přečíst. Knížka je skvělou motivací do práce tedy do podnikání. A protože knížku chci doporučovat dál, rozhodl jsem se tuto knížku a pár dalších začít prodávat na moudreknihy.cz.

Napsat komentář

Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>