Záměr na podnikání – Obnova ojetých pneumatik

Štítky: , ,

 

Obnova ojetých pneumatik

Kostře ojeté pneumatiky nic není. Pokud nebyla nějak mechanicky poškozena. Má jen obroušený běhoun. U zimní pneu stačí obrousit na 4 mm a musí se koupit nová. Dochází k ohromnému plýtvání materiálem a energiemi, vyhazováním jako by nových koster. K vůli běhounu, který má mnohem menší hodnotu, než kostra pneu.

Ojeté pneumatiky nevyhazovat, ale obnovovat.

Nikdy nebudeme vědět co s nimi, zůstávají ohromnou zátěží pro životní prostředí. Ale levně, a po vizuální kontrole je vykupovat. Ve velkých délkách se již dlouho vyrábí kvalitní pryžové dopravníky na dopravu uhlí, kameniva a pod. Stejným způsobem, ale na profilových kalandrech vyrábět ve velkých délkách pryžové běhouny pro obnovu zimních pneu. Ojetá pneu se nahustí a obrousí na požadovaný průměr. Při otáčení se opatří lepidlem. Na vedlejším dopravníku leží nový běhoun, příslušné délky a vnitřní stranou nahoru. Rovněž se opatří lepidlem. Kvalitní lepidla na pryž jsou běžná. Po zaschnutí lepidla se běhoun na dopravníku obrátí. Začátek běhounu se přilepí k pneu. Pneu se začne pomalu otáčet a pod velkým tlakem válečku se běhoun pevně slepí s kostrou pneu. Běhoun bude o cca 5 mm kratší, než obvod pneu. Vzniklá malá mezera se po přilepení vyplní např. lepidlem Mamut.

pokračování …


 

 

Tím, z ojeté pneu ( i letní ) vznikne nová a kvalitní zimní pneu.

Na zimních se jezdí pomaleji. Jen přilepení, by samozřejmě nestačilo. Obnovovaná zimní pneu, se proto přesune do vedlejšího zařízení, kde je ještě jednou a nesmírně pevně, spojen již nalepený běhoun s kostrou. Ale tento princip, již popsat nemohu. Až po sepsání řádné smlouvy se zájemcem o tuto vyjímečnou technologii. Musí vzniknout nový podnik, který se bude rychle rozvíjet. Zajeté technologie, budou proti a budou vyrábět svoje. S opravdovým zájemcem, si necháme tuto unikátní technologii chránit. Obnova proběhne min. jednou. Úspory si nelze ani představit. Budou se samozřejmě vymýšlet důvody proti. Je jen jediná realizační cesta. Vyrobit první kusy a dát je na bubnové zkušebny. Potom přímo do provozu.

Jinak s tímto mimořádným nápadem neprorazíme.

Ing. Dreksler Josef
drejos@seznam.cz

Počet komentářů: 8

 

apex

8.9.2010

Zajimavy napad. 🙂

 

milan

8.10.2010

zajimave.a kolik by asi stala cela investice myslim komplet linka a prostory.

 

Peter

5.11.2010

Pokial viem, tak protektory (tak sa tusim nazyvaju recyklovane pneumatiky) su v EU  z bezpecnostnych dovodov zakazane.

 

Federico

9.11.2010

Myslim ze hodne, ale za pokus by to stalo.

 

pecaGT

29.1.2011

Nic proti, ale klasické studené protektorování už dávno existuje.

 

waltr1

22.9.2011

je to už davno vymyslene a bohužel i omezeno zakony eu 
podle všeho by toale byl dobry vyvozni artikl do zemi vychodu a mimo eu
 v podstatě lze dostat i dotace

 

Milonas_Georgios

23.1.2012

vas napad je vynikajici.pokracujte dal

 

Jitka

12.11.2013

Děkuji za Váš zajímavý článek.

Napsat komentář: pecaGT Cancel Reply

Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>