Největší chyby při zařizování prodejny

Kdo podniká v oblasti maloobchodu, nám dá určitě za pravdu, když budeme tvrdit, že naše maloobchodní prostory jsou stejně důležitým prvkem na cestě za obchodními úspěchy jako cokoliv jiného, ať už je řeč o konkurenceschopnosti, cenotvorbě, kvalitě nabízených služeb a produktů nebo o našem způsobu komunikace se zákazníkem.

Mnoho podnikatelů často velmi nesprávně usuzuje, že samotné prostory hrajou jen minimální roli v jejich podnikání, ale opak je pravdou. Právě kvůli tomuto faktu jsme se rozhodli vám přinést krátký článek o největších a nejčastějších chybách, kterých se můžeme dopustit při zařizování našich obchodních prostor.

Prvním a nejčastěji vídaným neduhem současných obchodních prostor je nelogické uspořádání, které mate zákazníky. Upozorňujeme, že v tomto případě nemáme na mysli velké řetězce, které jednou za čas reorganizují své prostory, aby nás mohly vědomě provést po všech zákoutích svých prodejen, kam bychom nezabloudili, ani kdybychom chtěli. To je promyšlená a funkční obchodní strategie. O problému, o němž píšeme v této části, se to však už nedá říct. Myslíme prostory, které vznikají pravděpodobně tužbou majitele po netradičních či zajímavých prodejnách, které zaujmou. Myšlenka dobrá, ale mějte vždy na paměti potřeby svých zákazníků. Pokud přijdete do obchodu a v relativně krátké době nenajdete, co potřebujete, tak se už do prodejny nevrátíte. Horší je snad, pokud nakonec najdete, co jste hledali, ale bude to na takovém nepochopitelném místě, že vás to rozčílí a do obchodu se nevrátíte už jen z principu.

Častou chybou je i přecenění, nebo naopak podcenění našich potřeb, co se týká prostorů. V tomto případě uznáváme, že není jednoduché předem odhadnout množství prostoru, které budeme potřebovat, ale téměř vždy se dá aspoň předběžně a částečně odhadnout určitá úroveň, která bude potřebná pro naše podnikání. Pokud nemáte ani nejmenší potuchy, vsaďte na jistotu a začněte raději v malém a později se přesouvejte do větších prostor. Tak se vám podaří možná i ušetřit, a pokud se vám nebude dařit hned ze začátku tak, jak jste si představovali, zároveň aspoň nebudete působit, že jste kolosálně přecenili svoje schopnosti. S problémem podcenění potřeb se nesetkáváme ani zdaleka tak často jako s tím prvním. Univerzální řešení pro tento případ neexistuje. Snad jen svědomité plánování a průzkum trhu. Tyto nástroje vám pomohou odhalit váš potenciál, na základě kterého se budete moci jistěji rozhodovat. Jde však o svět obchodu, v němž je jisté jen to, že slunce vyjde i zítra (snad).

Posledním a velmi důležitým přešlapem bývá zpravidla dekorace prostorů. V tomto tématu platí více než jindy pravidlo „méně je někdy více“. Samozřejmě existují výjimky, ale myslete na to, že pokud se budete věnovat prodeji, vaším cílem je zaujmout samotným zbožím, které by mělo být uloženo na viditelném a lehce dostupném místě. Pokud je řeč o provozovně pohostinství nebo restaurace, máte více možnosti a volnější ruku, ale myslete na to, že vkusně zařízený prostor ještě nikdy nikoho nevyhnal z podniku.

Proces, jakým je samotné vybavení obchodů, je krásný a otvírá se vám během něj hodně možností, proto se snažte vydat vždy tou nejstřízlivější cestou a výsledky se nakonec dostaví.

Napsat komentář

Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>